Club d'Escacs Gerunda

• Incrementar grandària de la font
  • Grandària de la font predeterminat
  • Decrementar grandària de la font

Correu Imprimir PDF

Els orígens

El CE Gerunda es va fundar l'any 1995 producte de la unió entre el CE AVAP, el CE Atzugàvers i un grupet de jugadors provinents del CE Santa Eugènia. Va ser el 30 d'abril d'aquell any que jugadors de totes tres bandes ens vam reunir al restaurant Hostal del Abad de Girona per sopar i parlar del projecte que volíem emprendre junts.

D'aquell sopar i de futures trobades en va sortir el club, que oficialment es va fundar el 15 de juliol de 1995, dia en que van ser signats els seus estatuts pels següents socis fundadors:

• Antoni Medinyà Carreras
  • Josep Serra Palomar
  • Enric Viver Mèlich
  • Jordi Garcia Busquets
  • Joaquim Mundet Riera
  • Carles Serra Labrador
  • Jordi Figueras Puig
  • Óscar Martínez Farregut
  • Robert Sleep Ronquillo
  • Jaume Teixidor Cuyàs
  • Juan Rodríguez Soriano
  • MªTeresa Mundet Riera

Un nou club començava a caminar! Aquells primers passos ens han dut on som avui, un club amb 150 socis que participa amb 11 equips al Campionat de Catalunya per equips i que té el primer equip jugant a la sempre difícil categoria de 1a divisió.

Gerunda

La intenció que teníem al començament de la nostra aventura era que el club portés el nom de la nostra ciutat. No obstant hi havia el club Salt i Girona que ja duia el nom de la ciutat, d'aquí que vam optar pel nom en llatí, Gerunda.

Gerunda és el nom que rebia la ciutat de Girona quan fou fundada pels romans el segle I a.C. L'origen del nom no està clar del tot i s'especula que podria significar "entre l'Undarius", que és el nom que rep l'actual riu Onyar.

On tampoc hi ha unanimitat és en com s'ha de pronunciar la "g" del mot "Gerunda"... hi ha gent del club (la majoria) que creuen que s'ha de pronunciar com la "g" de "gerani", i n'hi han d'altres (poquets) que creuen que s'ha de pronunciar com la "g" de "gat".

El debat segueix obert...

Seu Social

Pel que fa a la seu social vam començar al local del AVAP, al barri de Vista Alegre. A mida que vam anar creixent el local se'ns va anar fent petit, de manera que l'any 2000 la seu pel que fa al campionat per equips es va traslladar al Centre Cívic Onyar del carrer Lluís Pericot. Les temporades del per equips 2000 i 2001 les vam disputar en aquest centre cívic, el local del AVAP però seguia essent la seu oficial del club.

Tot això va canviar a finals del 2001, any en que vam organitzar el nostre primer Campionat Territorial Individual a on ara és la nostra seu, el Centre Cívic Pla de Palau. L'excel.lent rendiment de la sala de joc i l'exquisit tracte rebut per part del centre cívic ens va convèncer per fer el pas endavant i deixar el local que ens va veure nèixer.

En el següent mapa teniu disponibles la localització del centre cívic i les seves dades de contacte: Centre Cívic Pla de Palau (c/Saragossa nº27 de Girona, a l'alçada del carrer Migdia).

Util.litzem el local per trobar-nos els dissabtes a la tarda, passar l'estona i realitzar les classes d'escacs. Aquesta és també la seu del nostre club pel que fa a la disputa del Campionat per Equips.

foto_plapalau

Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres per telèfon 660.598.283 (vespres) i també per correu electrònic, a la següent adreça:

La frase de la setmana

"Rh2, Nigel?"

Jan Hendrik Timman

Problema del dia

Subscriu-te a la web!!

Pots seguir les novetats de la web per email o bé amb el nostre feed RSS.

Entra el teu email:

Web C.E. Gerunda

Ens trobaràs al Facebook!

Trobes el contingut de la web interessant? Comparteix-ho afegint una nota al teu perfil del facebook.

T'expliquem com fer-ho!

Col.laboradors

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
Welcome

Fes-te soci!!

Propers esdeveniments

Reunió Clubs Gironins (Sant Gregori, 22 desembre)

VIII Campionat Nadalenc Sub14 (Girona, del 27 al 28 de desembre a les 16:00 al Centre Cívic Pla de Palau)

III Ràpides de Nadal "La Llufa" (Girona, el 28/12 a les 21:00 al Centre Cívic Pla de Palau)

Usuaris connectats

Cap usuari connectat

L'enquesta

S'ha de posicionar un club en determinades qüestions?

Amb Firefox!

Veuràs molt millor la nostra web si fas servir el Firefox!! Descarrega-te'l a la següent direcció: www.getFirefox.com